Yazılımcılar yada mevzuya azca fazlaca hakim olanların bileceği benzer halde kimi vakit kodların içindeki tek bir hata bile sistemin işleyişini direkt olarak etkileyebilir. Hatta çalışmamasına bile niçin olabilir. Intel de benzer bir yazılım problemi yaşıyordu, fakat tek satır kod ile ekran kartı yazılımı içindeki problemi çözmeyi ve tahmin edilemeyecek kadar yüksek bir performans artışı sağlamayı başardı.
Intel, ekran kartı yazılımı içindeki problemi çözdü! Performans 100 kat arttı
Intel, ekran kartı yazılımı içinde bulunan bir yaşamı keşfetti. Söylenene nazaran bu mesele ışın seyretme performansının düşmesine yol açıyordu. Şimdi ise bu problemi kökten çözen yeni bir güncelleme paylaşıldı. Yeni yazılımı denetim eden analistler, durumu şaşkınlık içinde mevzu alıyor.
Yazılımın sorunlu sürümündeki hatanın, Vulkan ışın seyretme teknolojisinden kaynaklandığı söyleniyor. Buna nazaran yazılım, ekran kartı üstündeki yöresel bellekler (GDDR6 RAM) modülleri yerine sistem belliğini (anakarta bağlı olan RAM’ler) kullanıyordu. Bu da performansta oldukça büyük bir düşüşe niçin oluyordu.
Fakat yeni güncellemeyi inceleyen analistler, Intel’in tek bir kod satırında yapmış olduğu değişiklik ile ışın seyretme performansında 100 kata yakın bir oranda daha yüksek netice almasını elde etmiş oldu. GDDR6 yerine DDR4 ya da yeni nesil DDR5 sistem belleklerini kullanmanın performans kaybı yaratacağını idrak etmek kolay olsa gerek. Bir tek bu kadar yüksek bir artışı kimse öngörmüyordu.
Siz bu mevzu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlarda bizlerle paylaşmayı dikkatsizlik etmeyin!